dilluns, 4 de novembre del 2013

Ni el rugbi a 13, ni el rugbi a 15

Publicat el dilluns 4/11/13 al diari El 9 Esportiu
Feia setmanes que em preparava per omplir la columna d'avui amb les meves impressions del partit de Nova Zelanda i França en el marc del mundial de rugbi a 13 que s'està jugant a Gal·les i Anglaterra. El partit era un dels únics dos que no es jugaran als països amfitrions. Es va disputar a Avinyó i pintava molt bé, sobretot després del triomf francès contra Papua Nova Guinea amb l'actuació destacada dels membres catalans de la selecció gal·la.
Ras i curt, el partit va acabar amb el resultat de 48-0 a favor de Nova Zelanda. Els francesos encara estan buscant la pilota sota el pont d'Avinyó. No comment.
Posarem les fitxes en l'únic partit del mundial 2013 que es jugarà en terres nord-catalanes, el dilluns 11 de novembre, a les 8 del vespre, a l'estadi Gilbert Brutus de Perpinyà, el dels Dragons Catalans. França rebrà la selecció de Samoa, que està fent un bon paper en el torneig. El capità de la selecció francesa, el català Tomàs Bosc, s'haurà de carregar l'equip a l'esquena com en el primer partit del mundial i fer un paper digne, perquè aquest cop jugarà a casa seva, en un estadi ple de catalans que esperen amb candeletes aquest partit des de fa mesos.
Mentrestant, després del partit per oblidar d'Avinyó, vaig pensar que tot plegat devia ser un càstig dels déus per haver abandonat el rugbi a 15, obnubilat pel mundial de 13. Aleshores vaig decidir corregir el meu pecat i l'endemà vaig pujar d'Avinyó a Oyonnax, una petita ciutat a prop de la frontera amb Suïssa per veure el partit de la USAP amb el feble equip local, que duu el mateix nom: Oyonnax. Era el que necessitava per recuperar la meva fe en la pilota ovalada: un partit del millor equip català de rugbi a 15 contra un petit club de l'est de França que l'any passat va aconseguir l'ascens al top 14, la primera divisió del rugbi francès, per primera vegada en la seva centenària història.
Ja sé el que deveu estar pensant, que no està bé aprofitar-se de la feblesa aliena per enfortir la pròpia autoestima, però no em critiqueu, que ja he après la lliçó: la USAP va perdre 22-9. No comment.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada